FITNESS’IN ÖTESİNDE BOKS

Dövüş için iyi bir şekle mi girmek istiyorsunuz? Boks ve antrenman boyunca kum torbasına vurmak ve küçük vuruşlar savurmak sizin nakavt olmanıza sebep olacaktır.

Dövüş bazlı, terle dolu bir antrenman hayallerinizin vücuduna ulaşmanızı sağlayabilir; ancak boks, kişisel sınırları aşan herhangi bir kişiyle başa baş mücadele etmek için vücudunuzu ve beyninizi hazırlayarak fiziksel faydanın çok ötesine ulaşmanızı sağlar.

Profesyonel kadın dövüşçüler ve ringi kadınlar için daha ulaşılabilir bir yer haline getiren ve sosyal medyayı aktif olarak kullanan ünlüler sayesinde boksun popülerliği artmaktadır.

Evet, iyi bir vücuda sahip olmak, kadınların eldivenleri giymesinin ana nedeni olabilir; ancak bazıları da, öz savunmayı düşünerek boks sınıflarına katılmaktadırlar.

Birçok profesyonelin tercih ettiği mekan olan New York City’deki The DogPound’da çalışan Dara Hart, kadınların boksa olan ilgilerinin artmasının tek bir kelimeyle açıklanabileceğini söylüyor: “güçlenme”.

“Bu, tamamen güçlenme, güçlü hissetme ve kendi başının çaresine bakabilmekle alakalı,” diyor Hart. “Beklenilenin ötesinde bir seviyeye çıkabilmek muhteşem bir haz veriyor. Bir yumruk attığınızda sert ve güçlü hissetmek, kadınların bir sonraki boks derslerini dört gözle beklemelerinin asıl nedeni.”

Öz Güvenlik Teknikleri

Ring içinde ve dışında, boks teknikleri sağlam bir öz savunma temelini oluşturmaktadır.

Yumruk Atmak: Küçük vuruşlardan, aparkata ve kroşeye, bir boks sınıfında öğrendiğiniz teknikler tehlikeli bir durumla karşılaştığınızda size yardımcı olabilir. Ne kadar çok antrenman yaparsanız, vücudunuzun kuvveti o kadar artacaktır. Ayrıca, boks teknikleri en etkili öz savunma için yumruklarınızın nereye hedeflemeniz gerektiğini öğretir.

Alan: İlk boks dersleri sınırları belli bir alanda başka birisiyle dövüşmek anlamına gelen antrenman maçlarını içermese de, bu ileri düzeye ulaşan bireyler bulundukları alana sahip olmanın başarılı bir dövüşün en önemli unsuru olduğunu öğrenirler.
“Çok fazla alana ihtiyacımız var ve kadınlar olarak yaptığımız şeylerden özür diliyoruz,” diyor Hart. “Ancak boksta, belli bir alanda bulunurken ve o alanda hareket ederken çok iyi hissediyorum. Kontrol tamamen bende.”

Savunma: En iyi saldırı savunmaysa, yumruk yememeyi öğrenmek de bir saldırganla fiziksel olarak dövüşmek den daha iyi olabilir. Hart; gerileme, bloklama, çekilme ve kaçma gibi teknikleri açıklarken “zarar görmemeniz için kendinizi bir yumruğa karşı korumayı öğrenmekle alakalı,” diyor Hart.

Ayak Hakimiyeti: İp atlamak yalnızca kalp atışlarınızı hızlandırmak değildir; temel amacı, bireylerin ayakları üzerinde hafif ve dengeli bir şekilde durmalarını sağlamaktır. Kişisel bir saldırı durumunda ne kadar çok dengede kalırsanız, kendinizi savunurken düşmeniz o kadar zor olacaktır.

Farkındalık: Günlük yaşamda güvenli kalmak, sürekli olarak çevrenizin farkında olmayı gerektirir. Bu, antrenman maçında da geçerlidir. Rakibiniz nerede? Alanınıza nasıl giriyor?

Yorgunluk: Boksta yoğun kardiyo antrenmanı, gerektiği kadar uzun süre boyunca dövüşmeniz için yapılır; bir saldırı anında yorgunken dövüşme deneyimi hiç düşünmediğiniz kadar fayda sağlayabilir. Boks becerileriniz ne kadar iyiyse, rakibiniz yorma fırsatınız o kadar çok olacaktır.

Öz Savunma Zihniyeti

Boks, tehlikeli durumlara karşı kendinizi savunabilmeniz için gerekli olan fiziksel teknikleri öğretebilir; ancak bir o kadar önemli olan başka bir unsur da zihninizi eğitmektir.

“Bir kadın olarak, kendinizi güvende veya rahat hissetmediğiniz bir durum içerisinde bulduğunuzda, kendinizi nasıl koruyabileceğinizi size hatırlatan bir iç güvene sahip olmak iyi bir şeydir,” diyor Hart.

Ancak bu güven, alıştırmayla kazanılmaktadır.

Hart, yeni kadın müşterilerle çalışırken onların alışıldığı üzere çok zorluk çektiklerini söylüyor.

“Çünkü kadın olarak bize öğretilenlerin tam tersini yapıyoruz,” diyor Hart.

“Bütün ömrünüz boyunca size başkalarına vurmamanız öğretildi; bu yüzden öğrendiğimiz her şeye karşı gelen bir durum,” diye devam ediyor. “Umarım, boks becerilerimi günlük yaşamda asla kullanmam ama fitness’ın her türlü unsurunda olduğu gibi, boksun yalnızca vücudumuz üzerinde değil, zihnimiz üzerinde de büyük faydaları mevcut.”