Oruç tutarken sağlıklı bir Ramazan ayı geçirmek için nelere dikkat etmen gerektiğini biliyor musun?
Oruç ya da intermittent fasting’in sağlık üzerindeki olumlu etkileri ile ilgili birçok klinik araştırma yayımlandı ve artık çevremizde birçok kişi “intermittent fasting”i bir hayat biçimi haline getirmeye başladı.

Bununla beraber, Ramazan’da oruç tutarken su içmediğimiz ve yemek saatlerini kendimize göre ayarlayamadığımız için ekstra dikkat etmemiz gereken bazı noktalar bulunuyor. Öncelikle, ilaç kullanıyorsan, reaktif hipoglisemin ya da insüli direncin varsa oruç tutmadan önce mutlaka doktorunun onayını almalısın.

Ardından Ramazan’ı daha rahat ve verimli geçirmen için aşağıdaki önerilerimizi izleyebilirsin:

Orucunu hafif bir öğünle aç: İftarda fazla yağlı olmayan bir çorba, zeytin ve hurma tercih edebilirsin. Çorba ile birlikte az miktarda hayvansal protein ve küçük bir yeşil salata tüketebilirsin. İftarda suyu birdenbire çok fazla miktarda içmemeye de dikkat etmelisin.
Ana öğününü iftardan 1-2 saat sonra ye: Bu öğünde seni en çok tutacak iki besin grubu hayvansal proteinler ve lifler olacak. Bu öğün için, avuç için büyüklüğünde, doğal, işlenmemiş hayvansal protein (kırmızı et, tavuk, balık, hindi, yumurta gibi), yediğin bu protein miktarının 2-3 katı kadar yeşil ağırlıklı salata ya da sebze ve yine avuç için büyüklüğünde bir yavaş karbonhidrat kaynağı ideal olacak. Örneğin fırında organik tavuk budu, kocaman bir roka salatası, bir avuç karabuğday salatası ve bir avuç çok şeker içermeyen taze meyve gibi. Eğer karbonhidrat olarak pide yiyeceksen bu avuç içinden büyük bir porsiyon olmasın, yanında tükettiğin sebze miktarını ise mümkün olduğunca artırmalısın.
Sahur en büyük öğünün olmalı: Sahurda tüketeceğin protein ve life bir miktar sağlıklı yağ da eklemen, gün içerisinde daha az acıkmanı sağlayacak. Eğer kahvaltı benzeri bir sahur yapacaksan yumurtaya mutlaka yer vermelisin. Avokado, zeytin, ceviz, badem, tüm yeşillikler, salatalık, biber ve domates, içerdiği sağlıklı yağlar, yüksek miktarda lif, vitamin, mineral ve antioksidanlar sayesinde daha az acıkmana yardımcı olacak. Yağlı doğal peynirler de tok kalmana yardımcı olur ancak 1-2 dilimden fazla yememelisin.

add comment