1.Yetersiz Magnezyum Almamak
Vücudun magnezyumu kalp atışını düzenleme, kan şekeri dengesini ayarlama gibi 300’den fazla kimyasal reaksiyonda kullanıyor. Sağlıkla ilgili faydasının dışında, karın bölgesindeki yağların eritiyor ve kilo vermene çok yardımcı oluyor.

Ne yapmalıyım? Yeşil yapraklı sebzeler, fasulye ve kuruyemiş gibi magnezyum açısından zengin besinleri daha fazla tüketebilirsin ya da takviye almak için doktorunla konuşabilirsin.

2. Yanlış Egzersiz Yapmak
Birçok insan zayıflamak için uzun süreli yürüyüşler ya da sürekli aynı antremanı yapıyor. Bu yaklaşımla ilgili sorun şu, tutarlı bir hızda 45 dakikalık bir koşu ilk başta kilo vermene yardımcı olabilir ancak kısa bir zaman sonra metabolizman kendini ayarlayacak. Böylece koşu bandında koşmaya başladığın anda kalori yakmayı bırakacaksın.

Araştırmalar yağ yakımındaki en etkili antremanın HIIT (High Intensity Interval Training) olduğunu ortaya çıkardı. Bunun dışında İngiltere’de yapılan bir araştırma sürat koşusu (sprint training) katılımcılarının sadece iki hafta sonra bel ve kalçalarında bir miktar yağ kaybettiğini kanıtladı. Arkansas Üniversitesi ise yüksek yoğunlukta egzersiz yapan insanların yağ oranlarında yüzde 20 oranında bir düşüş yaşadığını tespit etti.

Ne yapmalıyım? Koşma, yüzme, bisiklete binme veya kürek çekme gibi kardiyo egzersizlerinin yanı sıra tüm vücut egzersizlerini içeren bir HIIT programı oluşturabilirsin.

3. Yeterli Uyumamak
Yeterli ve düzenli bir uyku rutinine sahip olmamak ciddi sonuçlara neden oluyor, özellikle de yağ yakmak istiyorsan… 8 saat yerine 4 saat uyuyan kişilerin günlük 300 kalori fazla aldıklarını saptanmış. Çünkü kısa uyku, “ghrelin” adı verilen ve iştahı tetikleyen bir hormonun artmasına neden oluyor.

Ne yapmalıyım? Uzmanların dediği gibi geceleri 7-9 saat arası uyumak en ideali. Kaliteli uyku, tüm elektronik aletleri odadan dışarı çıkarmak, serin bir odada uyumak ,öğle yemeğinden sonra kafeinden uzak durmak ve aynı uyku rutinini takip etmek, yani haftasonları da aynı saatte uyanmak anlamına geliyor.

karın kasları

4. Asitli İçecek Bağımlılığı
Boş kalorilerle doldurulmuş şekerli ve asitli içecekler diyetin için tam bir felaket, bunların kalorisiz versiyonları bile belini genişletebilir. Bir araştırmaya göre normal bir asitli içecek ile diyet olan asitli içecek obezite riskiyle aynı derecede bağlantılı. Bunun sebebi diyet içeceklerdeki yapay tatlandırıcılar. Diyet bir asitli içeceğin tatlı tadı, vücuduna enerji akışını beklemesi için bir mesaj gönderir ama bu içeceklerde kalori olmadığı için bu beklenen enerji ulaşmaz. Bu durumda vücudun diyet gazozdaki kalorilerin eksikliğini gidermek için ilave kalori almana neden olur.

Ne yapmalıyım? Bu kötü döngüye son vermek için yemek rutinine su ya da şekersiz çayı ekle. Su içmekten sıkıldıysan içine meyve dilimleri atabilirsin. Bunun haricinde kahve de içebilirsin. Tabi ki şekeri ve çeşitli şurupları eklememek şartıyla!

5. Yoğun Tuz Tüketimi
Tuzlu bir yemekten sonra kendini şişmiş hissetmen çok normal. Aşırı tuz, suyun kan dolaşımından cildine geçmesine neden olur. Sofra tuzu kullanmasan bile, konserve yiyecekler, salata sosu, şarküteri ürünleri ve bazı süt ürünleri gibi kaynaklardan ihtiyacın olandan daha fazla sodyum alıyor olabilirsin.

Ne yapmalıyım? Yemeklerine tuz eklemekten kaçın. Bunun yerine, yemeklerin lezzetini faydalı baharat ve bitkilerle artır. Tarçın, kırmızı biber, kimyon, zencefil, fesleğen, maydanoz ve biberiye gibi müthiş lezzetlerle yemek pişirmeyi dene.

6. AB Kaslarının Zayıflığı
Sağlıklı bir kilo aralığında olmana rağmen karın bölgende biraz şişlik, fazlalık mı hissediyorsun? Aşırı kilolu olmayan insanların en büyük problemi sıkı bir mideye sahip olmamalarıdır. Araştırmacılar bunun nedeninin ya AB kaslarının zayıflığı ya da oturur ve ayaktayken eğri durmak olduğunu söylüyor.

Ne yapmalıyım? Egzersiz rutinine karın kaslarını çalıştıran hareketler ekleyebilir, otururken ve ayaktayken postürünün düzgün olmasına dikkat edebilirsin.

add comment